Былтыр «Зерделі» ақыл-ой дамыту орталықтары мен мектептер желісінің құрылғанына 10 жыл толды. Кішігірім орталықтан басталған ұйым осы жылдар ішінде іргелі ұжымға айналды. Қазіргі таңда оның ел көлемінде 40-тан астам орталығы, 7 мектебі, жалпы саны шамамен 50 бөлімшесі бар. Бүгінде 20 мыңнан аса оқушы осы «Зерделі» мектептерінде білім алады. Оларға барлық жағдай жасалған. Білім орындары барынша заманауи құрал-жабдықтармен толық қамтылған.
«Зерделі» ақыл-ой дамыту орталықтары мен мектептер желісінің негізін қалаған Ырысбек Мәуіттің айтуынша, мұнда сапалы білім жүйесіне баса мән берілген. Әсіресе математиканы тереңдетіп оқыту мен логиканы дамытуға айрықша назар аударылған. Сондай-ақ «Зерделінің» тағы бір ерекшелігі – авторлық оқулықтар мен оқу бағдарламасы. Мұнда өте білікті ұстаздар еңбек етеді.
Қазір елімізде жеке мектептер мен орталықтар көп. Бірақ олардың көбінде өздерінің оқу құралы мен авторлық әдістемесі жоқ. Мәселен, «Зерделіде» математика пәнінен әр сыныпқа арналған авторлық кітабы мен бағдарламасы бар. Бастысы, мұнда балалар таза қазақ тілінде білім алады. Әсіресе ұлттық құндылықтармен бірге математика, ағылшын пәндеріне басымдық күшті. Сондай-ақ мектептерде домбыра сабағы негізгі пән ретінде аптасына екі рет өтеді. Оқушылар жүз пайыз домбыраның құлағында еркін ойнайды. Сонымен бірге «Зерде отбасы» атты кітап оқуға, ұлттық құндылықтарды дәріптеуге арналған жобаны іске асырған.
Бүгінде сапалы оқулық жазу – өзекті мәселенің бірі. Осы жағынан келгенде, «Зерделі» шығарған оқулықтардың жөні бөлек. Бұл еңбектер көптеген мұғалімді жаңа ізденіске бастап, мықты құралға айналған.
« Біздің мақсатымыз – ұлттық ерекшеліктер мен құндылықтарға негізделген сапалы оқулық дайындау. Бірақ біз осыған негіз еткен оқулық пен сапалы контенттің қажеттілігі көбірек екенін байқадық. Сондықтан да әрбір сыныпқа арнап, оқулық жазып жатырмыз. Бұған дейін жазылған оқулықтар да жетерлік. Мысалы, 3 сыныптың математикасына арналған төрт түрлі оқулық бар. Оның біріншісі – мектептерге бағытталған жай оқулық болса, екіншісі – қосымша дидактикалық материал, үшіншісі – оқушыларды олимпиадаларға дайындайтын логикалық дүниелер. Ал төртіншісі – мектептерде өзімізге қосымша материалдар ретінде пайдаланатын олимпиадалық бағыттағы кітаптар. Тура осы секілді ағылшын тіліне де байланысты бірнеше жинақ басылды. Ондағы әрбір сурет авторлардың қолынан шыққан. Ең үлкен арманымыз – ұлттық білім жүйемізді халықаралық деңгейге көтеру», деді Ырысбек Мәуіт.
Осы ағылшын оқулықтарында әлемді өнерімен тамсандырған Димаш Құдайберген жайында, Каспий теңізі туралы, сондай-ақ Қозы-Көрпеш – Баян сұлу хақында тың деректер, танымдық ақпараттар берілген. Қысқасы, ағылшын тілі арқылы отансүйгіштік рухты оятатын контенттері өте тартымды.
Өткен жыл соңында осы білім ұйымында қызмет істейтін 38 педагог Сингапур еліне сапарлап қайтты. Бір жағынан, олар ел көріп, жер көріп демалды. Бұл да аталған мекеменің өз мамандарының біліктілігін жетілдірудің бір жолы. Жарты ғасыр ішінде кедей елден әлемнің дамыған үздік мемлекетіне айналған Сингапурға тамсанбайтын жан жоқ.
Ырысбек Мәуіт бұл сапар әріптестерінің үлкен тәжірибе жинап, көзқарасын кеңейтуге үлес қосқанын жеткізді. Әсіресе Сингапурдың жер тапшылығына қарамастан қалдықтарды өңдеу, жаңбыр және теңіз суларын қайта өңдеу әдістері таңғалдырғанын айтты. Сондай-ақ төрттілдік жүйені қамтитын тіл саясаты, жасылдандыру бойынша ерекше тәсілдері де мұғалімдердің қызығушылығын оятқан.
«Сингапурдың «Pisa» және «Teams» зерттеулерінде үздік орында тұруы – бізді қатты қызықтырды. Әсіресе математика бағдарламасына тәнті болдық. Бұл елдің білім саласы туралы айтқанда, алдымен олардың айқын әрі нақты оқу бағдарламаларын атап өткен жөн. Олар оқушыларға өмірде қажет болатын білім мен дағдыларды меңгеруге басымдық берген. Бірінші сынып оқушылары 100-ге дейін еркін санап, есептей алады. Ал бізде мұндай қарапайым есепті игеру 2 сыныпқа дейін жалғасады. Сондай-ақ бастауыш сыныптағы оқыту әдістемесі де өзгеше. Мысалы, біз көп таңбалы сандарды қосу-азайтуды күрделендіріп жіберсек, олар оны қарапайым және көрнекілікпен үйретеді. Балаларға образды ойлау дағдысын сіңірген. Әр есептеуді көзбен көріп, қолмен ұстап түсінуге мүмкіндік береді. Ал біз «қолыңмен емес, ойыңмен қос» деп айтамыз. Бұл – бірден абстрактілі ойлауға жетелеу. Бірақ ол балалардың түсініп, қабылдауына қиындық туғызады», деді ол. Ы.Мәуіттің сөзіне зер салсақ, Сингапурда педагогикалық білім саласы да ерекше дамыған. Болашақ мұғалімдер университетте бірінші күннен бастап, өздерін осы мамандыққа лайықты сезініп, практикаға араласады. Бұл олардың білім саласындағы әдіс-тәсілді тез меңгеруге көмектеседі. Осы сала бойынша мемлекет тарапынан да атқарылып жатқан жұмыстар аз емес көрінеді.
«Мұнда тәртіп пен талап қатаң сақталған. Білім жүйесінде жемқорлық мүлдем жоқ. Сонымен қатар біздегі білім саласында оқулықтың саны көп. Менің байқауымша, Сингапурда оқулық саны аз. Бізде үштілділік болса, оларда төрттілділік енгізілген. Кембридж оқулықтарын шығаратын әлемдегі төрт ірі баспаның бірін таңдаған. Себебі ағылшын тілі оларда екінші тіл болғандықтан, оқулықтарының тілі жеңіл, әдістемелері түсінікті жазылған», деді Ырысбек ағамыз. Шынында да, Сингапур халқы білімді ең басты құндылық ретінде қабылдаған. Соның арқасында бүгінгі адам таңғаларлық деңгейге жетіп отыр. Олар балаларына барынша сапалы білім алуға мүмкіндік жасайды. Бәсекелестік өте күшті.
«Зерделі» ақыл-ой дамыту орталықтары мен мектептер желісінің негізін қалаған ағамыз Сингапурдың үш университеті әлемнің топ-100 жоғары оқу орындарының қатарында екенін баяндады.
«Біз Ханьян университетіне бардық. Оқу орынның ішін автобуспен араладық. Мұнда ғылымды дамытуға айрықша мән берілген. Педагогикалық институтқа түсу өте қиын, жылына тек 200 студент қабылдайды. Бәсеке өте жоғары. Университет базасы керемет. Студенттерге ғылыммен айналысуға барлық жағдай жасалған. Мысалы, педагогикалық бағытқа арналған мұғалімдерді оқытатын институтқа бас сұқтық. Сонда оқыған, жанымызда Мұрат есімді азамат жүрді. Оның айтуынша, кезінде Қазақстаннан барған 14 студенттен 5-уі ғана оқуға түскен. Осыны көріп, біздің елімізде де жаңашылдыққа бағытталған білім мен ғылымды дамыту тәжірибесін назарға алу керек деп ойладым. Біз сапар барысында 70-80 оқулық алып, оларды зерттеуге кірістік. Әрине, Сингапурдан бәрін көшіру мүмкін емес. Бір жағынан, оны дұрыс деп ойламаймыз. Бірақ олардан үйренеріміз мол екенін түсіндім», деді Ы. Мәуіт.
Бұл сапар «Зерделі» мұғалімдеріне жаңа идея мен күш-жігер берді. Енді олар дамыған елден көрген білім саласындағы әдіс-тәсілдерді өз тәжірибелерінде іске асырып, білім сапасын арттыруға үлес қоспақ.
Бір сөзбен айтқанда, «Зерделі» ақыл-ой дамыту орталықтары мен мектептер желісінің он жыл ішінде қол жеткізген жетістігіне қайран қаласыз. Тәнті боласыз. Бастысы, ұлттық құндылыққа негізделген білім ұйымының бәсі жоғары бола берсін!