Білім • Бүгін, 09:20

«Педагогикалық шеберхана» жобасы заманауи мектепті табысты басқарудың кілті

20 рет
көрсетілді
9 мин
оқу үшін

Білім саласы – ұлт бола­ша­ғы­ның діңгегі. Қазіргі таңда мектеп тек оқу­шыға білім мен тәрбие бере­тін мекеме ғана емес, мұғалімдердің кәсі­би да­муын қамтамасыз ете­тін, шығармашыл идея­ларды жүзеге асыратын орта­лыққа айналуға тиіс. Мек­теп­ті басқаруда жаңа көз­қарас, жаңа формат пен жаңа көшбасшылық парадигма қажет.

«Педагогикалық шеберхана» жобасы заманауи мектепті табысты басқарудың кілті

Осы бағытта біздің мектепте жүйелі түрде жү­зеге асып келе жатқан «Педагогикалық шеберхана» жобасы – білім сапасын арттырып, мектепті табысты басқарудың тиімді моделі ретінде көрініс тауып жатыр. ХХІ ғасырдың мектебі – бұл үнемі жаңарып, дамып отыратын кәсіби орта. Менің міндетім – осы ортаны басқару емес, құру, ұйымдастыру және ұстаздарды дамытатын экожүйеге айналдыру. «Педагогикалық шеберхана» жобасы – дәл осындай экожүйе қалыптастыратын құрал. Менің басқару тәжірибемде байқағаным, мұғалімге сенім артылғанда, ол кәсіби тұрғыда көтеріледі. Ал ұжымдық сенім – мектептің ең басты капиталы.

«Педагогикалық шеберхана» жо­ба­сының авторы ретінде айтар болсам, жоба мақсаты – мұғалімдердің кәсіби дамуын қолдау, зерттеу мен тәжірибе ал­ма­суға бағытталған орта қалып­тастыру. Ал мазмұны – мұғалім­дерді коуч, фасилитатор, модератор, зерттеуші рөліне енгізу; Авторлық идеялар мен жобаларға кеңістік ашу; Lesson Study, Action Research, Critical Friends форматтарын енгізу; Ұжымдық кәсіби қауымдастық құру.

Қазір мектебімізде «Педа­го­гикалық шеберхана» жобасы­ның мү­шелігіне 23 жас маман қабыл­данған. Жас мұғалімдерді қолдауға бағытталған тәлімгерлік жүйе арнайы бұйрық негізінде бекітіліп, шебер және зерттеуші санатындағы педагогтер тәлімгер ретінде жұмыс ат­қарып жатыр. Жобаның ал­ғашқы кезеңінде – диагностика, яғни жас маманның бастапқы мүмкіндіктерін, қажеттіліктерін анықтап алдық. Бұл үшін өзін-өзі бағалау, тәлімгерлік бақылау және жеке даму жоспары жасалды. Екінші кезеңде – мақсат қою, онда кәсіби дамуға бағытталған нақты және қолжетімді мақсаттар белгіленді.

Жоспарға сәйкес, тәлімгерлер шеберлік сыныптарын өткізді. Жоба жетекшісі Қамажай Жаңабекқызы «Заманауи сабақ: мазмұн, жоспарлау, сапа» тақырыбында коучинг өткізіп, заманауи педагогика, жай сөз түрінде ғана емес, практикалық оқу жұмысын жоспарлау мен ұйымдастыруда негізгі әрекеттегі элемент оқушы екенін талап ететінін ұғындырды. Заманауи мектептегі сабақтың мақсаты нақтылықпен, оған жету құ­ралдарын көрсетумен және оны нақты дағдыларға ауыс­тырумен ерек­шеленетініне баса назар аударт­ты.

 Сонымен қатар жас мамандар тәжірибелі мұғаліммен бірге сабақ жоспарлап, бірлескен сабақтарға қатысты. Атап айтсақ, жас маман Мөлдір Қанатқызы мен тәлімгері Алтын Ералиқызы бірлесе өткен «Нағыз әже қайда?» әңгімесі тақы­рыбындағы ашық сабағы өте сәтті өтті. Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясы ашылды, мағынаны тану барысында мұғалімнің түсіндірмесі оқушыға жетті, тапсырмаларға дескрипторлар нақты қойылған, топтар арасындағы ынтымақтас­тық жақсы қалыптасқан. Жалпы «түсіну» деңгейінен бастап, «баға беру» деңгейіне дейін орындалған тапсырмалар оқушы әлеуетін қанағат­тандырды.

Бұл бірлескен тәсіл арқылы оқу­шыларға терең талдау жасап бір-бірімен әдіс алмасуға, кә­сіби дамуға мүмкіндік алды. Сыни пікірлерге ашықтық орнады, жаңа көзқарастар, рефлексия дағдылары қалыптасты. Мұнда екі тарап өз нәтижелерін саралап, келесі даму бағытын айқындап отырды.

Жас мамандарымыз тың идеяларын ұсынып, авторлық жобаларын табысты қорғап келеді. Бұл жолдағы маңызды тіректерінің бірі – тәлімгер­лердің кәсіби қолдауы мен бағыт-бағдары деп сеніммен айтуға болады.

«Мектептегі жас мамандардың педагогикалық шеберхана жобасына қатысу менің кәсіби да­муыма үлкен әсер етті. Бұл жоба барысында тәжірибелі ұстаз­дармен және өзім сияқты жас мамандармен тығыз қарым-қатынас орнатып, көптеген жаңа білім мен дағдыға ие болдым. Шеберхана аясында тәлімгер-ұстаздармен бірлесе отырып, сабақ жоспарын жетілдіру, заманауи оқыту әдістерін пайдалану, бағалау кри­терийлерін дұрыс құрастыру бойын­ша тәжірибе алмастым. Сондай-ақ жас мамандар арасында өткізілген дөңгелек үстелдер мен шеберлік сағаттары өзара қолдауға, пікір алмасуға және ынтымақтастыққа жол ашты. Жобаның басты тиімділігі – кәсіби өсу, сенімділік пен сабақ беру сапасының артуы болды. Әсіресе, оқу үдерісінде оқушы белсенділігін арттыру, сараланған тапсырмаларды қолдану және кри­териалды бағалау жүйесін тиімді жүргізуді үйрендім. Педа­гогикалық рефлексия жасау арқылы өзімді жетілдіруге бағыт алдым. «Педагогикалық шебер­хана­лар» жобасы менің кәсіби көзқара­сым­ды қалыптас­тырып, өзімді нағыз педагог ретінде сезінуге себеп болды, мүмкіндіктерге жол ашты. «Менің педагогикалық инновациям» атты жұмысым қалалық сайыс­та І орын алып, облыстық кезеңге жолдама алдым. Облыстық деңгейде де жоға­ры нәтиже көрсетіп, ІІ орынды ие­лендім. Бұл – менің кәсіби дамуыма берілген үлкен баға деп есептеймін. Ең маңызды сәттердің бірі – осы педагогикалық инновациямды мектепке ресми сапармен келген Оқу-ағарту министрі Ғани Бейсембаевтың алдында авторлық жұмысымды көрсетуім болды. Бұл мен үшін үлкен жауапкершілік пен мәртебе», дейді жас маман Ақсейіт Абылай.

Осындай тәжірибесін бөліскен тағы бір жас ұстаз Ханзада Алтае­ваның айтуынша, 2025 жылдың қаңтар айынан бастап «№33 жалпы білім беретін мектеп» КММ -де «Педагогикалық шеберхана» жобасы яғни, жас мамандарды қолдау мақсатында жұмыс жүргізілді.

«Жас мамандардың қатарында мен де бар едім. Осы мектепке жұмысқа орналасқан күннен бас­тап, педагогикалық көмек көрсету мақсатында маған тәжірибелі ұстаз Жанар Жетібайқызын тәлімгер етіп тағайындады. Тәлімгеріммен үздіксіз жұмыс жүргіздім. Тәлімгерім барлық жағынан қолдау көрсетіп, теория мен практиканы ұштастырып отырды. Наурыз айын­да Түркістан қаласы білім бөлімінің ұйымдастыруымен өткізілген «Пе­дагогикалық дуэт» байқауына тәлім­геріммен бір­ге қатысып, І орын­ды иеле­ніп обы­лысқа жолдама алдық. Обы­лыстық байқауда ІІ орынды иелендік. Жарыстарға қатыса отырып, өз білімімді жетіл­­діріп, педагогикалық шебер­лі­гімді шыңдай білдім. Жас маман апталығында түрлі сайыс­тар, ашық сабақ ұйым­дас­тырылды, шыңдау мақсатын­да педаго­гикалық өсу үшін тәжірибелі ұстаздар тренинг сабақ­та­рын өт­кізді. Мінсіз мұға­лім тақырыбындағы кітаптарды оқып, әріптестер арасында тал­қыладық», дейді ол.

 Жас маман – мектепке тың леп, болашаққа бағытталған энергия мен жаңа білім әкелетін құнды ресурс екенін білеміз. Сондықтан «Пе­да­гогикалық шеберхана» жобасын республикалық деңгейде тарату мақсатында біз бенчмаркинг әдісі негізінде басқа мектептермен серік­тестік орнатып жатырмыз. Қала­мыз­дағы «№32 жалпы білім беретін мектеп» және «№34 жалпы білім беретін мектеп» КММ-мен бірігіп, жобаны бірлесіп жүзеге асыруды алдағы оқу жылына жоспарлап отырмыз.

Біздің бағыттарымыз – мек­тепаралық жас мамандар арасында түрлі байқау өткізіп, қалалық, облыстық шеберлік алаң­дарына қатысу. Сондай-ақ бір­лескен зерттеу жобалары мен тәжірибе алмасу сессияларын, жас мамандар арасындағы шеберханааралық диалогті жолға қоямыз. Біздің мектеп кәсіби қауымдастық ретінде дамитын, ұстаз тұлғасына бағытталған, зерттеу, шығармашылық, серіктестік және технологиялық инновацияға негізделген мектеп болады.

«Педагогикалық шеберхана» жобасы осы 4 бағыттың барлығын біріктіріп тұрған жаңа буынның мектепішілік өзгеріс тетігі ретінде жұмыс жүргізеді.

 Қорытындылай келе, «Педаго­гикалық шеберхана» – пе­дагогті дамыту арқылы мектептің сапасын арттыруға бағытталған басқару құралы. Мектеп басшысы ретінде осы жобаны стра­тегиялық тұрғыдан қолдай отырып, ұжымды біріктіруші, жаңа­шылдықты үйлестіруші, бола­шаққа жол сілтеуші бола отырып жоба жұмысының жүйелі жүр­­гізі­луіне жауапкершілікпен қараймын.

Біздің тәжірибемізде көрсетіп отырғандай, шеберхана жобасы – мұғалімді шыңдайды, мектепті өзгертеді, білім сапасын арттырады.

Алдағы уақытта жобаны облыс­тық деңгейде жүйелендіріп, респуб­ликалық серіктестік платформасына шығару, цифрлық шеберхана кеңістігін дамыту, жас педагогтердің кәсіби даму траекториясын визуал түрде жүйелеу (e-portfolio арқылы) сынды жоспарларымыз бар.

Жобаның өз деңгейінде жүр­гізілуі үшін үздіксіз кері байланыс жасап отырамын. Жұмыстың жүйелі бо­луын басты назарға аламын. Осылайша, өзгеріске ашық болып, жаңа технологияларды меңге­руді үздіксіз дамытып, жайлы орта қалыптастыра отырып, транс­форма­цияланған мектепке айналамыз.

 

Перизат БЕКЕЕВА,

«Педагогикалық шеберхана» жобасының авторы, «№33 жалпы білім беретін мектеп» КММ директоры

 

ТҮРКІСТАН