Қазақстан • 05 Желтоқсан, 2018

Маңғыстау темір жолы: толассыз тасымалдар

1252 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Маңғыстауда әуе жолы бағыттары көбейіп, теңіз жолының көкжиегі кеңеюмен қатар, теміржол қатынасы артып келеді. Арғы тарихын өңірде мұнай кен орындарының игерілуімен байланыстыратын Маңғыстау темір жолы 2007 жылы «Қазақстан темір жолы» компаниясының «Маңғыстау теміржол бөлімшесі» филиалы ретінде Атырау темір­жол бөлімшесінен еншісін алып, дербес бөлімше болып бөлініп шыққан еді. Арада өткен он бір жыл оң өзгерістердің, жаңаша жұмыстардың жылы болды.  

Маңғыстау темір жолы: толассыз тасымалдар

Теміржолдың ашылған жылғы ұзын­дығы 814,4 шақырым болса, бүгінгі таң­да бұл көрсеткіш 1359,8 шақырымды құ­райды, ал стансалар мен бекеттер саны 35-тен 60-қа дейін артты. Бұл оң өз­­герістер өңірдегі жұмыспен қамту мә­се­ле­сіне өз әсерін тигізіп, жалпы темір­жол­ш­ының саны екі есеге, яғни 2800 адам­нан 5804 адамға дейін жетті. 

Маңғыстаудың географиялық орналасуы бөлімшенің транзиттік жүктерді тасымалдауына басымдық береді. Темір­жолдар «Оазис» стансасы арқылы Өзбек­станмен, «Болашақ» стансасы арқылы Түрікменстанмен және Құрық, Ақтау халықаралық теңіз порттары арқылы Каспий маңы елдерімен жүк тасы­малын жүзеге асыруда орасан мүм­кіндік­терге ие. Теміржол арқылы астық дақыл­дары, құрылыс материалдары, қиыр­шықталған тас, халық тұтынатын тауар­лар мен металл өнімдері тасымалданады. 

«Қазақстан темір жолы-жүк тасымалы» АҚ филиалы «Маңғыстау жүк тасы­малы» бөлімшесінің директоры Н.Гу­ба­шовтың айтуынша, 2018 жылдың 10 айы бойынша жүк тасымалының көрсеткіші 63478 вагон 3989, 4 мың тонна, яғни өт­кен жылмен салыстырғанда 751,0 мы­ң­ға артып, орындалуы 123,2%-ды құрады. 

Маңғыстау облысы бойынша әлеу­мет­тік жағынан маңызды саналатын жүктер – бидай, тас көмір тиелмесе де, оны тасымалдау жұмыстары жүзе­ге асырылады. Ақтау теңіз сауда порты арқылы Иранға арпа, Болашақ шек­аралық теміржол стансасы арқылы Тү­рік­­менстан, Ауғанстан және Иран ел­дері­не астық, бидай, ұн және макарон өнім­дері тасымалданады. 

Халықаралық көлік дәлізінің маңыз­ды бөлігі саналатын, Ақтау теңіз сау­да порты арқылы тасымалданатын жүк көлемін 19 млн тоннаға дейін арт­­тыру мақсатында салынған астық тер­ми­налдарының құрылысы, құрғақ жүк­тер­ді сақтайтын және порттың инфра­құрылымдық нысандарының Солтүстік терминал құрылысы пайдалануға беріл­геннен кейін теңіз арқылы тасымал­да­­на­тын жүк көлемі жылдан-жылға ұ­л­­­ға­­­йып, мөлшері артты. Сондай-ақ «Ақбидай» және «Солтүстік» бидай тер­­­­­ми­­н­алдары арқылы 2017 жылдың 10 айы­­­­ның қорытындысы бойынша 153 ке­ме­ге 632 тонна бидай тиелсе, осы жыл­дың 10 айының көрсеткіші бойынша 343 кемеге 1 млн 332 мың тонна бидай тиел­ді. Осылайша тасымалдау көлемі 2 есеге ұлғайып, 210% көрсеткішті құра­ған. Ал Құрық теңіз порты арқылы 2017 жылы 1 млн 427 мың тонна жүк өт­кі­зілсе, биыл 2018 жылдың 10 айы бо­йын­ша 1 млн 455 мың тонна жүк тасымалданды.

– Әлеуметтік жағынан маңызды саналатын «Нұрлы жол» бағдарламасы аясында жүзеге асырылған «Бейнеу-Ақжігіт-Өзбекстан шекарасы» тас жолы­ның құрылысына Шетпе стансасынан 2017 жылдың 10 айында 9609 вагон немесе 657166 мың тонна қиыр­шықтал­ған тас тиелген болса, ол көрсеткіш 2018 жылдың 10 айында 27156 ашық вагон, немесе 1 млн 851,335 мың тоннаға, яғни 141,9%-ға артып отыр, – деді Н.Губашов. 

«Нұрлы жол» және индустриялық-инно­вациялық мемлекеттік бағдар­ла­малардың іске асырылуы барысында халықаралық маңызы бар ірі жобалар «Бейнеу-Сексеуіл», «Өзен-Болашақ», «Боржақты-Ерсай-Құрық» жаңа темір­жол желілері іске қосылды. Аталған ба­ғыт­тар бойынша контейнерлермен бидай, халық тұтынатын тауарлар, комбайн­дар, контейнерлік пойыздар, астық дақылдары, мұнай және өзге де жүк тасымалы жүзеге асырылады. 
Саладағы жаңашыл істердің бірі – мультимодальді көліктік үдемелі даму мақсатында транзиттік және ішкі сауда жүктерін тарту мен интеграциялық логистикалық өнімдерді дамыту аясында құрылған Транскаспий халықаралық көлік маршруты бойынша 2017 жылда жүк тасымалының көлемі 2 млн тонна жүкті құрады және 102 мың контейнер тасымалданған болатын, 2018 жылы тасымалданатын жүк көлемін 4 млн тоннаға дейін арттыру көзделіп отыр. 

Маңғыстау темір жолы бөлімше­сін­дегі тағы бір жаңалық – келесі жылы «Маңғышылақ-Ақтөбе» және «Маң­­ғы­шы­лақ-Алматы» бағытындағы жолау­­шы­лар пойыздарының вагондары жаңар­тылмақ. Бұл жөнінде «Қазақстан темір жолы» ком­паниясы мен Көлік және ком­муникация­лар министрлігі арасын­да келісім жасалған. Қазіргі таңда Украи­на­да жасалған жаңа вагондар 2019 жыл­дың жаз айына дейін қолданысқа беріледі деп жоспарланған. 
Маңғыстау темір жолдары тасымал және қарым-қатынас үшін тиімді көлік жолы ретінде өз жаңғыруын жалғастыра беретін болады. 

Гүлайым ШЫНТЕМІРҚЫЗЫ,

«Егемен Қазақстан»

Маңғыстау облысы